Падчас веснавога кірмаша Казюкас па вуліцах Вільні традыцыйна пранеслі статую паганскага бога-каваля — апекуна рамёстваў.

Казюкас — гэта скарочана ад «Казімір». Гэтую статую таксама пранеслі па віленскіх вуліцах.

Літоўцы з «Рамувы» ўжо каторы год сваім удзелам у казюкоўскім шэсці метадычна даводзяць: бог-каваль — вось сапраўдны, ад даўна апякун усякіх рамёстваў і рамеснікаў.

У летапісах гэты бог, як мяркуюць, згадваецца пад перайначаным імем «Тэлявель».

Яго атрыбут — молат. Паводле падання, вялізны молат ушаноўвала адно заходнелітоўскае племя, маючы пляменнае паданне: некалі Сонца было скрадзена, і бог-каваль з дапамогай свайго молата і знакаў задыяка вызваліў Сонца.

Пра гэта таксама разгорнута гаворыць Ёнас Вайшкунас у сваёй кнізе, прысвечанай знойдзенаму ў Беларусі каўшу з тутэйшымі знакамі задыяка.



Поиск

Журнал Родноверие